بازدید دکتر منصوری از اولین خانه خلاق کشور


نویسنده: مدیر

تاریخ انتشار: 1401/02/01

در برنامه بازدید عیسی منصوری از خانه خلاق کرمانشاه، حاتمی معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری، حسن عزیزی مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان، امید قادری مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، مختار احمدی معاون اشتغال اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان و سجاد سنجابی رئیس شورای مرکزی کانون کارآفرینان کشور نیز حضور داشتند.

عیسی منصوری در جریان بازدید از مجموعه خانه خلاق کرمانشاه ضمن صدور دستوراتی در خصوص راه اندازی و فعالیت خانه خلاق استان ، گفت: پروژه خانه خلاق به عنوان اولین پروژه بین المللی در کشور، با پشتوانه علمی و تجربی سازمان توسعه صنعتی ملل متحد (یونیدو)، اعضای دبیرخانه و گروه پشتیبان خانه‌های خلاق ایران در سطح ملی و گروه مدیریت و بهره برداری خانه خلاق کرمانشاه و با بهره گیری از پیشینه غنی فرهنگی و هنری مردمانش، نمونه موفقی از Creative Hub خواهد شد.

منصوری اضافه نمود: خانه های خلاق در مقیاس محلی و جهانی ابزاری برای ایجاد ارزش های اقتصادی و اجتماعی هستند.

وی ماموریت خانه های خلاق را حمایت از کارآفرینان جوان و سرمایه های نوپا با ایجاد فضایی برای تبادل نظر و توسعه ایده ها عنوان کرد.

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی همچنین بیان داشت:  خانه خلاق ایران در تلاش است تا با شناسایی، آموزش و همراهی در اجرای استارت آپ ها، کسب و کارها و پروژه های فعال در حوزه صنایع خلاق و صنایع فرهنگی شامل؛ کسب و کارهای دیجیتال و فضای مجازی، صنایع دیداری و شنیداری، صنایع دستی، گردشگری و میراث فرهنگی، هنرهای تجسمی و هنرهای نمایشی، بازی،اسباب بازی و سرگرمی، طراحی و معماری، یادگیری، نشر و چاپ، گیاهان دارویی و طب سنتی، در توسعه کمی و کیفی بازار صنایع خلاق ایران نقشی اساسی ایفا نماید.

منصوری فعالیت اصلی مجموعه خانه خلاقیت در کشور را برندسازی، بازاریابی، تبلیغات و توسعه کانال ها فروش در حوزه صنایع خلاق و صنایع فرهنگی عنوان کرد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه نیز در این برنامه بازید، بیان داشت: خانه های خلاق به عنوان یک پروژه بین المللی ارتقا کیفیت صنایع دستی و بروزرسانی آنها برای توسعه اشتغال ایجاد می شوند.

حسن عزیزی، افزود: خانه خلاق عنوان پروژه ای است که برای حمایت و توسعه صنایع خلاق هنری تحت حمایت سازمان ملل در کشورهای مختلف ایجاد شده و کرمانشاه به عنوان اولین انتخاب در کشور برای اجرای این پروژه بوده است.

ناهید حسینی راهبر خانه خلاق نیز در حاشیه این برنامه، گفت: با اینکه خانه خلاق کرمانشاه برای اولین بار در کشور فعالیت خواهد کرد اما پشتوانه علمی و تجربی سازمان توسعه صنعتی ملل متحد(یونیدو) را به همراه دارد.

وی افزود: خانه خلاق محلی برای گردهمایی اندیشمندانه صاحبان فرهنگ، هنر و صنعت است و با راه اندازی کارگاه های آموزشی ظرفیت آموزش ماهیانه ۲۰ علاقمند فراهم می شود.

بازدید دکتر منصوری از اولین خانه خلاق کشور

بازدید دکتر منصوری از اولین خانه خلاق کشور

بازدید دکتر منصوری از اولین خانه خلاق کشور